جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

کمک 70 میلیاردی ریالی خوزستانیها در جشن گلریزان اهواز

نیکوکاران اهوازی در جشن گلریزان اهواز مبلغی معادل 70 میلیارد ریال اهداء نمودند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه ، جشن گلریزان آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد با حضور سید اسد اله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور ، افشارنیا رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه ،حسینی پویا دادستان خوزستان ، سید خلف موسوی شهردار ، پوستچی مدیرکل سازمان زندانها و جمعی از خیرین و نیکوکاران در سالن اجتماعات سازمان آب و برق برگزار گردید.

مدیرعامل ستاد دیه کشور در این مراسم ماه رمضان را فرصتی مناسب برای کارهای خیر و به خصوص کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد دانست و افزود: آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد یکی از اقدامات صالحی است که در این ماه مبارک می توان انجام داد.

سید اسداله جولایی با اشاره به تشکیل تاریخچه ستاد دیه گفت: ستاد دیه در ماه مبارک رمضان سال 1369 به همت شهید والا مقام سید اسداله جولایی تشکیل گردید و از آن پس به رسم هرساله جشنهای گلریزان در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می گردد.

وی افزود: اولین موضوعی که ستاد دیه به آن مبادرت نمود دیه تصادفات رانندگی بوده و امروزه با تلاشهای انجام شده و تصویب قانون بیمه شخص ثالث آمار زندانیان تصادف در کشور کاهش یافته است.

جولایی بیان داشت متاسفانه مهریه های نامعقول برای خیلی از خانواده ها به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و در بین برخی از خانواده ها به عنوان یک فرهنگ غلط تبدیل شده است که انتظار می رود در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد و این فرهنگ غلط را در بین خانوده ها از بین برد.

افشارنیا رئیس کل دادگستری در این مراسم با اشاره به اینکه در حال حاضر 240هزار زندانی در زندانهای کشور وجود دارد و ظرفیت زندانها برای این جمعیت کافی نمی باشد افزود: ظرفیت زندانهای استان 5 هزار  نفر می باشد اما 12 هزار نفر در حال حاضر در زندانهای استان در بند حبس به سر می برند که مدیریت این تعداد محکوم برای اداره زندانها کاری دشوار است.

رئیس کل دادگستری در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون 293 زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای استان وجود دارد که برای آزادی آنها مبلغی معادل 200 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی در ادامه گفت : خیران به جای انکه به صورت انفرادی به دستگیری و یاری نیازمندان بپردازند در قالب سازمانهای مردم نهاد اقدام نمایند و با توجه به فرهنگ مردم خوزستان باید سازمانهای مردم نهاد را در ترویج دهیم  چرا که با زندانی شدن فرد خانواده زندانی نیز در معرض مشکلات و آسیبهای اجتماعی فراوانی قرار می گیرند.

حجت الاسلام هاشم نیا مدیر نمایندگی ستاد دیه در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از حضور خیرین و نیکوکاران به حدیثی از امام موسی کاظم اشاره نمود که فرمودند: خداوند در زمین بندگانی دارد که برای تامین نیازهای مردم تلاش می کنند و در قیامت از عذاب الهی ایمن هستند.

وی با اشاره به مبحث فرهنگسازی و بحث پیشگیری از وقوع جرم افزود : باید ضمن ترویج فرهنگ عفو و گذشت و ایثار اقدامات اصولی در بحث پیشگیری از وقوع جرم انجام پذیرد و با فراهم نمودن زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری زمینه بازگشت آنها به کانون خانواده را فراهم نماییم.

گفتنی است در این مراسم با کمک خیرین و نیکوکاران مبلغی معادل 70 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد جمع آوری گردید.

در پایان این مراسم در دیدار سید اسداله جولایی مدیر عامل ستاد دیه کشور با استاندار خوزستان مقرر گردید که بعد از پایان ماه مبارک مبارک رمضان از طرف استانداری خوزستان جشن گلریزان با حضور مدیران سازمانها جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار گردد.

 

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی