جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
img8.jpg
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

طی یک و نیم سال گذشته از مجموع زندانیان آزاد شده از زندان توسط ستاد دیه ، فقط دو نفر مجدد به زندان بازگشته که این مبین تاثیر بسزای ستاد دیه در کاهش پایدار جمعیت کیفری زندانیان در زندان و جامعه است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه خوزستان ، قدرت هاشم نیا با اعلام مطلب فوق گفت : از آغاز سال 94 تا کنون بیش از 410 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندانهای خوزستان توسط این ستاد آزاد شده اند که از این تعداد فقط دو نفر به زندان بازگشته اند.

مدیر عامل ستاد دیه خوزستان افزود: فقط مجرمین زندانی ای  از خدمات ستاد دیه برخوردار می شوند که دارای جرائم غیرعمد هستند ، دیه تصادفات و پس از آن جرائم مالی غیرعمد و مهریه از جمله جرائمی است که خدمات ستاد را در بر می گیرد.

وی ادامه داد : این افراد از آنجا که انگیزه عمدی در وقوع جرم نداشته اند و به سبب عجز و ناتوانی در رد دیون در زندان مانده اند ، پس از برخورداری از کمکها مجدد مرتکب جرم نمی شوند و این کمکها منجر به آزادی فرد از زندان و اهتمام آنان در عدم مبادرت به جرم پس از آزادی  خود موجب کاهش پایدار جمعیت کیفری است.

این مقام اجتماعی – حمایتی استان در خاتمه با اعلام اینکه  جرم دو زندانی که مجدد به زندان بازگشت داشته اند نیز  مالی غیرعمد است خاطر نشان ساخت : این جرائم به سبب فاصله داشتن آنها در طول دوران حبس از روند عادی زندگی و مشکلات ناشی از آن حادث شده و البته ذکر این مطلب لازم است که هر فرد فقط یکبار از خدمات حمایتی ستاد برخوردار می شود و در صورت ورود مجدد به زندان ولو با جرائم غیر عمد از خدمات و تسهیلات ستاد بهره مند نمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ahvazpro/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420