جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
img8.jpg
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

 

همزمان با هفته قوه رئیس کل دادگستری خوزستان در راس هیاتی از مقامات قضائی استان و شهر اهواز، در زندان مرکزی اهواز حضور یافت. در این دیدار که مدیر کل زندانها و مدیر عامل ستاد دیه استان هم حضور داشتند، رئیس دستگاه قضائی خوزستان از آزادی ۶۵ نفر از زندانیان جرائم مالی  غیر عمد، غیر کلاهبرداری و  واجد شرایط -در هفته قوه قضائیه خبر داد.

بگزارش روابط عمومی ستاد دیه، در آغاز برنامه های حضور رئیس کل دادگستری خوزستان و هیات قضائی همراه در زندان مرکزی اهواز، دکتر صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان جرم  را یک پدیده رایج و تاسف برانگیز اجتماعی توصیف کرد که به علل های مختلف بوقوع میپیوندد و افزود: در فرایند مقابله و مبارزه با جرایم، برخی تدابیر حسب قانون به زندان می انجامد و لذا زندانی نیز معلول شرایط جامعه است .
رئیس دستگاه قضائی خوزستان خاطر نشان ساخت: رسالت نظام قضائی در کل و سازمان زندانها بطور خاص، اهتمام در نگهداری درست و پرداخت به امر اصلاح و تربیت مجرمان در مدت تحمل کیفر حبس  است
وی افزود: اقدامات متعددی برای اصلاح  تربیت زندانی متناسب با علل کلی ارتکاب جرم تدبیر میگردد که یکی از آنها حرفه آموزی به زندانیان است ،این حرفه آموزی  باید  پیرامون رشته هایی باشد که بازار کار جامعه به آنها نیاز دارد ، در این صورت فرد میتواند  بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشد و شغل شرافتمندانه ای را دنبال کند
حجت الاسلام والمسلمین دکتر صادق مرادی  آموزش های فرهنگی و تربیتی در  را زندانها لازم دانست و گفت: در فرایند اصلاح رفتار و انگیزه های مجرمانه زندانیان باید به علت شناسی توجه داشت، در این زمینه هدف باز آفرینی شخصیتی زندانیان است که از جمله راهکارهای مهم و مؤثر – آموزش مهارتهای اساسی زندگی به آنهاست ؛  به شکلی که بتوانند هنجارهای اجتماعی را رعایت کنند
وی این شاخص را لازمه اصلاح فرهنگهای اجتماعی برشمرد و افزود: همه نهادهای تربیتی و اجتماعی، حوزه های علمیه و نهادهای آموزشی و فرهنگی استان باید با دلسوزی لازم، به اصلاح کاستیهای تربیتی جامعه بپردازند زیرا  با آموزش مهارتهای اساسی زندگی به اقشارمختلف در اجتماع در همه جا،  میتوان سوء رفتار ها را اصلاح کرد، میتوان  آستانه تحمل مردم  را ارتقا داد، تعامل آنان با یکدیگر را اصلاح کرد، برخوردهای خشن و دعوا و درگیری را کاهش پداد، لذا کار فرهنگی در جامعه و در زندان باید با محوریت تعمیم آموزش مهارتهای اساسی زندگی باشد.
وی در ادامه  با بیان اینکه اقدامات موثر در راستای کنترل و کاهش جمعیت کیفری در استان با استفاده از تمام ظرفیتها دنبال می شود  ، از اعضای شورای طبقه بندی زندانها خواست تا تمام ظرفیتهای را برای اجرای سیاستهای ترسیمی رییس قوه قضائیه پیرامون  ساماندهی امور زندانیان و زندانها، کاهش هدفمند جمعیت کیفری و اصلاح جامعه جرم بگار گیرند.

دکتر صادق مرادی در پایان کار زندان و زندانبانی را از مشاغل مهم و ارزشمند و سخت برشمرد و برای همه کارکنان امور زندانها  آرزوی موفقیت نمود.

در آغاز این نشست سرپرست اداره کل زندانهای خوزستان نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم به رییس کل دادگستری استان و هیات قضائی  همراه، گفت: تمام تلاش مجموعه زندانهای استان این است که سیاستهای قضائی در اجرای احکام کیفری حبس به شایستگی و در راستای اصلاح و تربیت زندانیان دنبال نماید.

همچنین در این بازدید ، رئیس کل دادگستری خوزستان خبر از آزادی جمعی از زندانیان بمناسبت هفته قوه قضائیه داد. بنا بر گفته وی ، تعداد ۶۵ نفر زندانی واجدی شرایط از زندانها آزاد شده و یا تا پایان تیر ماه به همین مناسبت آزاد می گردند. دکتر مرادی تصریح نمود : تا کنون بیش از ۲۰ نفر جرایم زندانی مالی غیر کلاهبرداری و جرایم غیر عمداز طریق مساعدت مراجع قضائی،کمکهای خیرین، اقدامات صلح و سازش  ،خدمات گروه های حل اختلاف زندانها و کمکهای مؤثر ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان از زندان آزاد شده اند که بنابر پیش بینی و بواسطه پرونده هائی که بهمین مناسبت در حوزه زندانها -ستاد دیه و انجمن حمایت استان در دست اقدام است، این تعداد به ۴۰ نفر خواهد رسید. و افزون بر این بیش از ۳۰ زندانی نادم واجد شرایط  نیز با مرزخصی پایان حبس، از زندانهای استان آزاد شدند.

در این بازدید همچنین بطور نمادین ۱۰ نفر از زندانیان مورد اشاره با حضور رئیس کل دادگستری، رئیس شوراهای حل اختلاف استان، معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، سرپرست اداره کل زندانهای استان، معاون اجرای احکام دادستانی مرکز استان  و جمعی از مسئولین قضائی ضمن اهداء شاخه های گل، با رآفت قضائی و در قالب اقدامات پیشگفت ؛ از زندان آزاد شدند و به کانون خانواده و جامعه بازگشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ahvazpro/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420