جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

دیدار رئیس صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور با رئیس دادگستری خوزستان

دکتر جباری رئیس صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور و هیات همراه با حضور در دادگستری کل استان خوزستان با حجت الاسلام دکتر صادق مرادی رئیس دستگاه قضایی خوزستان دیدار و گفتگو نمود

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه ، در این دیدار که بابایی مدیر کل زندانهای استان خوزستان ، حجت الاسلام هاشم نیا مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ، شاطری مدیر نمایندگی صندوق تامین خسارتهای بدنی خوزستان و جمعی از مدیران بیمه ها و کارشناسان نیز حضور داشتند ، مدیر عامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور در گزارشی به عملکرد کلان این مجموعه در عرصه های مختلف پرداخت.

دکتر جباری در ارائه گزارش روند فعالیت های صنعت بیمه و صندوق خسارتهای بدنی گفت : قانونگذار در قانون بیمه شخص ثالث تکالیفی را بر عهده صندوق گذاشته و ما هم در راستای همین تکالیف به سراسر کشور سفر کرده ایم و دیدارهای با مسئولان قضایی استان ها داشته ایم.

مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور افزود : تلاش داشته ایم تا هر فردی مشمول خدمات صندوق است از آن محروم نشود که این امر باعث کاهش آمار زندانیان و به تبع آن کاهش آثار اجتماعی و اقتصادی پدیده مجازات زندان در خانواده و جامعه است. در این فرایند با کمکهای ستادهای دیه ضمن شناسایی دقیق افراد مشمول قانون صندوق ، زندانیان بسیاری که به علت حوادث رانندگی و نداشتن پوشش بیمه ای در زندان بوده اند آزاد شده اند که این همکاری در خوزستان بسیار شایسته انجام پذیرفته است.

وی در ادامه گفت : از ریاست کل دادگستری استان که از چهره های علمی و موثر قضایی کشور هستند درخواست داریم با توجه به اینکه حوادث رانندگی صدمات جبران ناپذیری را به سرمایه انسانی کشور وارد کرده در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی و اقتصادی این پدیده ، قوانین سختگیرانه تری در خصوص نقش عوامل موثر در خصوص این موضوع تاسف برانگیز دستگاههای ذیربط مانند عامل راه و خودرو و خصوصا کنترل رفتارهای ترافیکی اجرا نمایند .

دکتر جباری در ادامه به بحث پرونده های تقلب نیز اشاره کرد و افزود : در بحث تقلبات آمار خوبی نداریم و این وضعیت نگران کننده است و با پدیده خسارتهای جعلی نیز روبه رو هستیم .لذا انتظار داریم دستگاه قضا در مقابل این موضوع رسیدگی ویژه ای مبذول نماید .

رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از این نشست ، تاکید کرد : صندوق با تشخیص و درایت لازم در حفظ بیت المال کوشاست و این مایه امیدواری است.

حجت الاسلام دکتر مرادی تصریح نمود: اقدامات صندوق تامین خسارتهای بدنی به جامعه سود رسانی داشته و به نفع مردم کار کرده است و بسیاری از آلام ناشی از تصادفات و خسارتهای ناشی از آن را تسکین بخشیده است لذا حمایت و همکاری از اقدامات و خدمات صندوق را در دستور کار کاریم.

نماینده ارشد قوه قضائیه در خوزستان گفت : اقدامات ما در قوه قضائیه در تمام زمینه ها باید حسب سیاستهای رئیس محترم قوه قضائیه ، رویکرد کاهش و پیشگیری از آسیبها را داشته باشد و لذا باید از ظرفیت همکاری های بین دستگاهها و اقدامات علمی و اصولی برای این منظور استفاده حداکثری به عمل آورد. یکی از این اقدامات کاهش جمعیت کیفری بواسطه پرهیز از ورود زندانیان تصادفی و مهریه و محکومان مالی غیرعمد به زندانهاست  که از طرق قانونی ، فرهنگسازی و هم افزایی ها با جدیت در حال پیگیری است .

این مقام ارشد قضایی همچنین استفاده از اختیارات دستگاه قضایی را یادآور شد و گفت : از ظرفیت دادستانها برای کاهش تخلفات و آسیبهای جاده ای و رفع نواقص خودرویی و افزایش فرهنگ رانندگی استفاده حداکثری می شود.

وی در خاتمه گفت : با برخی جرایم که در این حوزه گزارش شده مانند تبانی و تقلب و امثالهم با جدیت برخورد خواهد شد تا جامعه از آسیبها و فشارهای ناشی از این رفتارها پاکسازی شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خوزستان در این نشست گفت : ما طی 3 سال ، با همکاری صندوق تامین خسارتهای بدنی تعداد زندانیان ناشی از تصادفات را به 9 نفر رسانده ایم.

حجت الاسلام هاشم نیا افزود : دکتر جباری در راس ساختار صندوق تامین کشور طی دوران مدیریت این دستگاه ، خدمات و فرایندهای ارزشمندی را برای این جامعه به ارمغان اورده اند. که کاهش جمعیت کیفری زندانیان مشمول برخورداری خدمات صندوق از جمله این دستاوردهاست.

وی خاطر نشان ساخت : در تکمیل برنامه ها و دستیابی به اهداف خدمت رسانی به مردم ، بیمه های دیگر نیز لازم است بیشتر همکاری و پوشش مناسبتری را معمول نمایند.

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی