جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

جلسه هیئت امناء ستاد دیه استان خوزستان برگزار گردید.

جلسه هیئت امناء ستاد  دیه استان خوزستان با هدف رسیدگی به پرونده ­های جاری در محل دفتر ریاست کل دادگستری استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه، این جلسه  به ریاست افشارنیا رئیس کل دادگستری استان خوزستان و رئیس هیئت امناء ستاد دیه و سایر اعضای هیئت امناء  برگزار گردید.افشار نیا رئیس کل دادگستری در این جلسه با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان و توفیق جهت انجام کار خیر و انفاق در راه خدا موهبت و عنایت حضرت حق تعالی به بندگان خاص خود می ­باشد افزود: اساس و بنای کار ستاد دیه خدمت به زندانیان دارای جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری می باشد که به طور ناخواسته وارد زندان شده­ اند و امروزه با فرهنگسازی که صورت گرفته و با کمک و مشارکت خیرین زمینه آزادی و بازگشت آنها به جامعه مهیا می­ شود.

ایشان در ادادمه افزود: با توجه به آنکه زندانیان جرائم غیرعمد به مفهوم واقعی کلمه مجرم نیستند بلکه به دلیل عدم توانایی مالی به زندان ورود پیدا کرده ­اند و علاوه بر اینکه خود آنان از نظر روحی آسیب می بینند خانواده آنان نیز با روی آوردن به مشاغل کاذب باعث تکمیل چرخه جرم شده و به جرائم دیگر روی می آورند و از طرف دیگر شکات این دسته از افراد نیز نیازمند یا دچار نقص عضو شده اند و نیاز به کمک دارند و در این معادله هم شاکی و هم متهم آسیب دیده اند.

رئیس هیئت امناء ستاد دیه در ادامه از اقدامات و تلاشهای ستاد دیه استان و در راس آن حجت الاسلام هاشم نیا مدیر نمایندگی ستاد دیه به عنوان عامل پرکار و با انگیزه آن تشکر و قدردانی نمود.

حجت الاسلام هاشم نیا مدیر نمایندگی ستاد دیه نیز در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه استان خوزستان از ابتدای سال جاری تا کنون ارائه نمود و افزود : از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 215 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری از زندانهای استان آزاد و به کانون خانواده های خود بازگشته اند.

وی در ادامه گفت : در حال حاضر تعداد 309 نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای استان تحمل حبس می­ نمایند که از این تعداد 44 نفر بعلت ناتوانی در  پرداخت دیه تصادفات رانندگی ، 6 نفر بعلت دیه حوادث کارگاهی و شبه عمد ، 199 نفر ناتوانی در پرداخت محکومیتهای مالی غیر کلاهبرداری و 60 نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در زندانهای استان تحمل حبس می­ نمایند.

 

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی