جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

افتتاح سالن اجتماعات شهید لاجوردی ستاد دیه

با حضور جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور،آیت الله حیدری امام جمعه موقت اهواز، افشارنیا رئیس کل دادگستری، بابایی مدیر کل سازمان زندانها و جمعی از خیرین و یاوران ستاد دیه سالن اجتماعات شهید لاجوردی ستاد دیه افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه، افشارنیا رئیس کل دادگستری در این مراسم با بیان اینکه در همه جوامع افرادی به عنوان بزهکار و مجرم و در نتیجه ایجاد جمعیت کیفری طبیعی و غیرقابل اجتناب است اما مجازات زندان برای مرتکبان جرائم غیرعمد که بدون هیچگونه سوءنیت مجرمانه راهی زندان شده اند تدبیری است که نیاز به بازبینی دارد.
افشارنیا گفت: با اعمال دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندانها و سیاستهای کلان دستگاه قضایی در راستای حبس زدایی میتوان با بهره گیری از مجازاتهای جایگزین در کاهش آسیبهای جدی این افراد و خانواده های آنان که در موعد حبس سرپرست یا یکی از اعضای خانواده خود بیش از هر موعد دیگری در معرض تهدیدات مختلف اجتماعی قرار دارند کاست.
وی در ادامه با بیان اینکه مددجویان جرائم غیرعمد مستحق مجزات زندان نیستند گفت: با عنایت به دامنه آسیبهای اجتماعی ناشی از زندانی شدن لازم است محازات جایگزین حبس بیش از پیش مورد توجه مسولین ارشد قضایی و محاکم صلاحیتدار قرار گیرد تا با رویکرد حبس زدایی قضات این آمار موجود تا حد امکان کاهش یابد.
در ادامه یساقی نایب رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور گفت:ستاد دیه در سال ۶۹ به همت عبد صالح خدا شهید لاجوردی تشکیل گردیده است و تشکیل این ستاد اقدام ارزشمندی است که خیر و حسنه ی آن تا روز قیامت برای پایه گذار و خیرین آن برکاتی خواهد داشت.
وی گفت : در راستای اهداف این ستاد که همواره اماده کمک به مددجویان جرائم غیرعمد نیازمند و جلب همکاری هموطنان نیکوکار و خیرخواه می باشد لذا اطمینان دارم که این ستاد تحول بسیار خوبی در روند خدمت رسانی به زندانیان جرائم غیرعمد و تقویت ارتباط با شکات برای اخذ گذشت و خیرین برای جلب همکاری ایجاد خواهد کرد.
حجت الاسلام هاشم نیا  مدیر نمایندگی ستاد دیه  با اشاره به آمار محکومان غیرعمد استان اظهار داشت: هم اکنون تعداد ۲۹۵ زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای استان تحمل حبس میکنند که ورود به زندان غالب این افراد که از جمله محکومان مالی غیرکلاهبرداری هستند بیشتر به فقر فرهنگی و نداشتن اطلاعات عمومی کافی مربوط میشود.

 

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی