جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
img8.jpg
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

وقتی جرمی اتفاق می­ افتد این تنها مجرم نیست که درگیر می شود و باید چند صباحی را پشت میله های زندان سپری  کند خانواده او هم درگیر می شوند و حالا باید کاسه چه کنم چه کنم دست بگیرند ! هردو محکومند هرچند ناغافل و بر اثر بی دقتی مشکل گریبانشان را گرفته باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه ، مدیر عامل ستاد دیه بیان داشت : مجازاتی که برای مجرمان در نظر گرفته می شود تنها شامل حال آنها نمی شود و همه اعضای خانواده مجرم را درگیر خود می کند و آنها را در معرض جدی انواع آسیب های اجتماعی قرار می دهد.

حجت الاسلام هاشم نیا افزود: توجه به این مساله بخصوص در میان خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد ضروری است. در حبس ماندن زندانیان جرائم غیر عمد علاوه بر افزایش تراکم جمعیت زندانیان و تحمیل هزینه های بالای نگهداری آنها به دولت، زندگی خانواده زندانی را نیز مختل می کند . همسر و فرزندان بخش قابل توجهی از زندانیان به واسطه نبود سرپرست و نان آور خانواده در تنگناهای شدید مالی قرار می گیرند و این موضوع باعث می شود در معرض جدی انواع آسیب های اجتماعی قرار بگیرند.

هاشم نیا افزود:باید تلاش کرد تا با فرهنگسازی و انجام فعالیتهای فرهنگی در راستای کاهش آمار زندانیان جرائم غیرعمد گام موثری برداریم.

مدیرعامل ستاد دیه در خاتمه بیان داشت:اگر بخواهیم از روند افزایش زندانیان جرائم غیر عمد در سطح زندانها بکاهیم باید کار فرهنگ سازی و اموزش همگانی را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم و باید تمام نهادهای تاثیر گذار در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهند . اهمیت و اثر گذاری  و نقش مهم رسانه ها در آگاه سازی مردم در این رابطه  بر کسی پوشیده نیست و باید توجه لازم در این رابطه به عمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ahvazpro/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420