جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

آزادی 186 زندانی جرائم غیرعمد در نه ماه نخست سال جاری

مدیر نمایندگی ستاد دیه خوزستان گفت: به برکت کمک خیرین خداجوی استان خوزستان در نه ماه نخست سال جاری تعداد 186 زندانی جرائم غیرعمد از زندانهای استان آزاد گردیدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه ، حجت الاسلام هاشم نیا مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت : با کمک ستاد دیه و همت خیرین استان تعداد 186 زندانی جرائم غیرعمد استان از بند حبس رهایی یافته و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.

وی افزود: مجموع بدهی این افراد 159 میلیارد و 28 میلیون ریال بوده که مبلغ 17 میلیارد و 929 میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض ،11 میلیارد و 167 میلیون ریال از طریق تسهیلات بانکی ،30 میلیارد ریال از طریق اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات ،7 میلیارد و 35 میلیون ریال آورده خانواده مددجو ،28 میلیارد و 186 میلیون ریال از طریق صندوق تامین خسارتهای بدنی ، و مابقی مبلغ از طریق شرکتهای بیمه و اعسار پرداخت گردیده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه گفت: از این تعداد افراد آزاد شده تعداد 49 نفر به علت ناتوانی در پرداخت دیه ، 99 نفر به علت محکومیت مالی و 38 نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در زندانهای استان تحمل حبس می نمودند که با همت خیرین به کانون گرم خانواده بازگشتند.

حجت الاسلام هاشم نیا افزود : در حال حاضر325 زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای استان وجود دارد که از این تعداد 53 نفر به علت تصادفات رانندگی ، 202 نفر به علت محکومیتهای مالی، 8 نفر به علت حوادث کارگاهی و شبه عمد و 62 نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در زندانهای استان تحمل حبس می نمایند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در خاتمه به نقش موثرفرهنگ عمومی در پیشگیری و کاهش جرائم ناخواسته و غیر عمد اشاره نمود و افزود : بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و ناآشنایی و غفلت نسبت به اصول اصلی کار از جمله عوامل اصلی بدهکاری و به دنبال آن حبس محکومان غیرعمد است. اگر فرهنگسازی درستی صورت پذیرد و خانواده ها در رعایت موضوعات مطروحه خودشان را بیش از هر فردی صاحب نفع ببینند و در رعایت قوانین و مقررات موجود توجه بیشتری داشته باشند قطعاً ورودی به زندانها نیز با کاهش چشم گیری رو به رو خواهد بود.

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی