جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

کاهش زندانیان تصادف در خوزستان

مدیر نمایندگی ستاد دیه خوزستان از کاهش پنجاه درصدی زندانیان جرائم غیرعمدی مربوط به تصادفات رانندگی در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه ، حجت الاسلام هاشم نیا آمار رانندگان محبوس در زندانهای خوزستان را 44 نفر اعلام کرد و افزود: طبق آخرین آمار هم اکنون 15 نفر به دلیل محکومیت دیه ناشی از فوت و 29 نفر مددجوی غیرعمد نیز به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت دیه منجر به جرح در زندانهای استان بسر می برند و در مقایسه با آمار سال گذشته  81 نفر زندانی دیه ناشی از تصادفات داشتیم که از این تعداد 38 نفر به دلیل محکومیت دیه ناشی از فوت و 43 نفر مددجوی غیرعمد به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت دیه منجر به جرح ، کاهش پنجاه درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به دائمی شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث گفت : این قانون تا به امروز آثار خود را نشان داده که کاهش پنجاه درصدی زندانیان تصادفات خوزستان از جمله ثمرات آن می باشد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه اظهار داشت : در کنار رسالت اصلی ستاد دیه که همانا آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می باشد مساله پیشگیری و درمان نیز از جمله اولویتهای ستاد دیه می باشد تا در یک مشارکت عمومی به جای رفع این مشکل از پیدایش آن جلوگیری کنیم.

هاشم نیا در ادامه ضمن تقدیر از مدیرکل صدا و سیمای استان به نقش رسانه ها در کاهش جرائم غیر عمدی اشاره کرد و افزود : در عصر ارتباطات و فناوری رسانه ها ، نقش جامعه پذیری بر دیگر عوامل سبقت گرفته است و رسانه ملی در حوزه فرهنگسازی و آگاهی بخشی به افراد برای پیشگیری از ورود مددجویان جرائم غیرعمد به زندانها و کاهش آمار تصادفات نقش مهمی بر عهده داشته است زیرا بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه در قالب برنامه ریزی های آموزشی تقلیل می یابد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در پایان از مردم خیر و نوع دوست استان خواست به منظور مشارکت در آزادسازی  زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد کمکهای سبز خود را به شماره حساب 0106230654006 بانک ملی ایران و شماره کارت 6273539991667768 بانک تجارت بنام ستاد دیه استان خوزستان واریز نمایند.

 

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی