جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

ساختمان اداری ستاد دیه استان خوزستان افتتاح و به بهره برداری رسید

طی مراسمی با حضور مهندس جولائی مدیر عامل ستاد مردمی دیه کشور، جمعی از مسئولین قضائی،اجرائی و اجتماعی استان خوزستان و شهر اهواز، ساختمان اداری ستاد دیه استان افتتاح و به بهره برداری رسید.

بگزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان این ساختمان دارای ۶ دفتر اداری شامل مدیرعامل، معاونتهای اجرائی و اداری مالی، امور روابط عمومی، آمار رایانه، دبیرخانه و دفتر پذیرش و مددکاری  به مساخت ۳۰۹ متر و زیر بنای ۲۳۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۰۹ میلیون تومان تنها ظرف ۶۳ روز احداث شده و ۹۸ در صد اعتبارات آن نیز توسط خیرین و یاوران ستاد دیه تامین شده است.

مدیر عامل ستاد دیه کشور در آئین افتتاح ساختمان اداری این ستاد در استان ضمن بیان آیات و روایات اسلامی، مراجعه مردم به مسئولین را از برکات خداوند توصیف کرد خدمت به مردم را توفیق الهی دانست و بر اهتمام افزونتر مسئولین برای خدمت به مردم تاکید کرد.

مهندس سید اسد ا… جولائی همچنین به تشریح تاریخچه تاسیس ستاد دیه کشور پرداخت و افزود: این ستاد یادگار عبد صالح خدا شهید لاجوردی است تا از پرتو آن افرادی که حتی نماز شب خوان نیز هستند اما بصورت غیر عمد مرتکب  جرم شده اند مانند محکومین دیه تصادفات از زندانها آزاد شوند.

۲۰۱۶۰۳۱۲_۱۱۱۰۲۷
مسئولین شرکت کننده در افتتاحیه

وی همچنین به قانون بیمه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: با تلاش و پیگیری مستمر ستاد دیه کشور  امروز شاهد تصویب این قانون مترقی پس از طی اجرای آزمایشی آن هستیم، قانونی که موجب شد رانندگان در حوادث رانندگی کمترین ورود به زندان را داشته باشند و از افراد آسیب دیده از حوادث رانندگی نیز حمایت نموده است و در کاهش جمعیت کیفری در بخش زندانیان محکوم به دیه تصادفات بسیار اثر بخش بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور  همچنین ضمن اشاره به پویائی محسوس و قابل تحسین ستاد دیه استان، از مدیر کل زندانهای خوزستان بواسطه حمایتهای اثربخش و ارزشمند از فعالیت ستاد دیه و تقویت آن قدردانی نمود و با اشاره به افتتاح این ساختمان گفت: بنابر سیاستهای و اهداف این ستاد که همواره درب آن بروی افراد نیازمند باز است، قطعا این بنا خواهد توانست روند خدمت رسانی به زندانیان جرایم غیر عمد و سیر ارتباط با شکات برای اخذ تخفیف و خیرین برای جلب کمکها را شتاب و توسعه بخشد.

بنابر این گزارش و بنقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، حجت الاسلام قدرت هاشم‌نیا در مراسم افتتاحیه ساختمان اداری ستاد مردمی دیه خوزستان ، با اشاره به این که ۹۸ درصد از هزینه صرف شده در پروژه ساختمان ستاد دیه از سوی نیکوکاران تامین شده است، اظهار کرد: ستاد دیه در استان خوزستان سال‌های سال مشغول به فعالیت بوده است ولی جایگاهی از نظر اداری در تشکیلات نداشت و در چند سال گذشته تلاش ستاد دیه آن چنان که باید، چشمگیر نبوده است.

وی ادامه داد: با کمک نیکوکاران، بنا بر آن شد که سایتی جهت اهداف نیکوکارانه خیرین و خدمت به خانواده‌های زندانیان بر پا شود و ۹۸ درصد هزینه‌های بنای جدید ستاد دیه را خیرین بر عهده گرفتند. وجود این ساختمان موجب می‌شود که ستاد دیه خوزستان دیگر مانند سال‌های گذشته جای خود را تغییر ندهد و خیرین برای کمک به زندانیان، دچار سردرگمی نشوند و ستاد دیه شتاب بیشتری در کارهای خود داشته باشد.

هاشم‌نیا افزود: ستاد دیه در جهت دستگیری از زندانیان جرایم غیرعمدی فعالیت می‌کند که ناخواسته وارد زندان شده‌اند و این امر، تبعاتی برای خانواده آنان بر جای می گذارد.

وی گفت: با تلاش ستاد دیه در سال جاری، ۳۲۸ نفر زندانی زن و مرد جرایم غیرعمد از زندان‌های خوزستان آزاد شدند. عملکرد مالی ستاد دیه در سال جاری ۲۸۷ میلیارد ریال بوده که با احتساب کمک خیرین، گذشت شکات، وام‌های بانکی و آورده زندانیان بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان با بیان این که ستاد دیه بودجه کشوری و استانی ندارد، افزود: از مبلغ کل ۲۸۷ میلیارد ریال فعالیت‌های مالی ستاد دیه خوزستان، ۹۰ میلیارد ریال مربوط به گذشت شکات، ۱۵ میلیارد ریال آورده زندانیان، ۵۳ میلیارد ریال کمک‌های دریافتی از صندوق تامین خسارت‌ها، ۲۸ میلیارد ریال کمک‌های دریافتی از بیمه‌های استانی، ۳۱ میلیارد ریال وام‌های دریافتی از بانک‌های عامل و ۳۳ میلیارد ریال کمک‌های بلاعوض ستاد دیه به افراد معسر بوده است.

هاشم‌نیا گفت: آزادی این ۳۲۸ زندانی، سالانه ۴ میلیارد تومان بار مالی از دوش دولت برداشته است.

۲۰۱۶۰۳۱۱_۱۸۱۷۴۰
ساختمان جدید ستاد دیه خوزستان

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی