جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

آزادی 281 زندانی جرائم غیرعمد از زندانهای خوزستان

مدیر نمایندگی ستاد دیه خوزستان گفت : با تلاشهای ستاد دیه و همراهی خیرین در سال گذشته 281 زندانی جرائم غیرعمد در استان آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه ، حجت الاسلام هاشم نیا مدیر نمایندگی ستاد دیه تعداد مددجویان آزاد شده در سال 95 را 281 نفر اعلام کرد و اظهار داشت : از این تعداد 275 نفر مرد و 6 نفر زن بوده اند.

وی مجموع بدهی این افراد را 251 میلیارد ریال اعلام و یادآور شد که با تلاش و پیگیری خوب مددکاران و کمیته های صلح و سازش مستقر در ستاد دیه مبلغ 81 میلیارد و پانصد میلیون ریال از شکات پرونده گذشت رضایتمندانه اخذ و مابقی مبلغ از طریق منابع استانی و کشوری ستاد دیه ، صندوق تامین خسارتهای بدنی ، شرکتهای بیمه و تسهیلات اعطایی بانکهای عامل تامین و پرداخت شده است.

هاشم نیا گفت : از این تعداد زندانی آزاد شده 139 نفر محکوم مالی غیر از کلاهبرداری ، 41 نفر بعلت مهریه و نفقه و 101 نفر نیز دیه مربوط به حوادث رانندگی و کارگاهی بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ستاد دیه استان با فراهم نمودن زمینه حضور مستقیم خیرین در زندانها و دیدار چهره به چهره با مددجویان جرائم غیر عمد و شاکیان آنها  بیش از 100 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد نیز از این طریق آزاد نموده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه گفت : ستاد دیه خوشبختانه در سالهای اخیر توانسته است با استقبال خوبی که از سوی خیرین صورت گرفته است شرایط آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم نماید چرا که اعتقاد داریم زندان مکان مناسبی برای اینگونه افراد نیست و با حضور این افراد در زندان شاهد آسیبهای جدی اجتماعی هستیم که برخی از آنها قابل جبران نیست و از آنجا که این قشر از جمعیت کیفری انگیزه مجرمانه ای در وقوع جرم نداشته لذا آزادی این افراد از تسری جرم به بخشهای دیگر جامعه مانند خانواده آنان جلوگیری می کند.

هاشم نیا در پایان تصریح  کرد : هم اکنون 289 زندانی بدهکار غیر عمد در زندانهای استان در بند حبس می باشند و چشم انتظار کمکهای خیرین برای آزادی از زندان و بازگشت به جامعه می باشند.خیرین و نیکوکاران محترم می توانند کمکهای سبز خود را جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به شماره حساب 0106230654006 بانک ملی ایران و شماره کارت 6273811043822565 بانک انصار بنام ستاد دیه استان خوزستان واریز نمایند.

 

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی