جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

نشست هم اندیشی محققین و رئیس گروه تحقیق با مدیرنمایندگی ستاد دیه

نشست هم اندیشی محققین  و مدیر نمایندگی ستاد دیه با هدف تسریع و تدقیق در رسیدگی به پرونده های زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه ، این مراسم با حضور مدیرنمایندگی ستاد دیه ، مسئول گروه تحقیق ، کارشناسان و محققین ستاد دیه در محل نمایندگی ستاد دیه برگزار گردید.

حجت الاسلام هاشم نیا مدیر نمایندگی ستاد دیه هدف از این نشست را بررسی و تبیین نقش محققین در شناسایی مددجویان نیازمند واجد شرایط و تکمیل پرونده های ارجاعی به این مجموعه دانست و افزود : محققین نقش کلیدی و محوری در شناسایی مددجویان نیازمند واجد شرایط و پیشبرد اهداف ستاد دیه دارند و باید از تمام ظرفیتهایی که آنان را به اطمینان کامل می رساند بهره مند گردند و در تحقیقات نهایت دقت را داشته باشند که وجوه اهدایی ستاد به مستحق ترین افراد اعطا گردد که گرفتار حق الناس نشویم.

وی گفت : با توجه به تاکیدات مدیرعامل ستاد دیه کشور برنقش محقق در سالم سازی فرایند آزادی ، اصل و بنا بر حمایت از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد  می باشد که اگر در این امر مهم و مقدس تحقیق کم کاری شود ممکن است افرادی وارد چرخه آزادی شوند که مستحق کمک نباشند هرچند شاید انگشت شمار باشند افرادی که قصد سوءاستفاده داشته باشند ولی با تحقیق صحیح و به موقع شما می توان رضایت حضرت حق را در بر داشت.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خاطر نشان کرد : شناسایی افراد مستحق و نیازمند باید با استفاده از تحقیقات میدانی دقیق انجام پذیرد و تحقیق فقط شامل بررسی وضعیت مالی زندانی نبوده بلکه علت ایجاد بدهی نیز باید با دقت بررسی و تبین گردد.

هاشم نیا در خاتمه افزود : در حال حاضر تعداد 289 نفر زندانی جرائم غیر عمد در سطح زندانهای استان تحمل حبس می کنند که از این تعداد 40 نفر به دلیل محکومیت دیه ناشی از تصادفات ، 8 نفر به دلیل محکومیت دیه ناشی از حوادث کارگاهی و شبه عمد و 241 نفر به دلیل محکومیت مالی غیر از کلاهبرداری ، مهریه و نفقه می باشند.

 

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی