جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

مدیرعامل ستاد دیه کشور : آمار زندانيان حوادث كارگاهي در حال افزايش است

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: با توجه به آسيبهاي احتمالي موجود برای خانواده هاي زندانیان جرايم غيرعمد، لازم است همه ما در زمینه حل مشکل این زندانیان قدم برداريم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان، سیداسدالله جولایی که در جلسه علنی شورای شهر اهواز، حضور یافته بود؛ اظهار کرد: در ماه مبارك رمضان در سراسر كشور برگزاري ۲۶۰ جشن گلريزان در دستور كار قرار گرفته است. در ستاد ديه به زندانيان جرایم غيركلاهبرداري كمك مي شود و به هيچ عنوان به زندانيان جرایمي چون قتل و كلاهبرداري كمك نخواهد شد.
وی افزود: تصادف، اتفاقي است كه ممكن است براي هر كدام از ما رخ دهد، همچنين حوادث كارگاهي. مهريه نیز متاسفانه در همه خانواده ها به معضلي خانمان سوز و بيچاره كننده تبديل شده است.
جولایی ادامه داد: همچنين در موضوع طلاق و فرزندان طلاق گرفتاريهاي زيادي مي بينيم كه به اين مملكت آسيب زيادي رسانده است و بدین دلیل، هميشه توصيه مي شود آشتي آري، طلاق نه.
مدیرعامل ستاد ديه كشور عنوان كرد: بايد همه فعاليتها در جهت پيشگيري از جرم انجام شود چرا كه پيشگيري مهمتر از درمان است. در بحث آزادي زندانيان جرايم غيرعمد نیز باید از همه دستگاهها كمك گرفت.۲۰۱۵۰۷۱۳_۱۱۴۰۳۹
جولايي گفت: يكي از مواردي كه در اصلاح قانون بسيار مورد تاكيد قرار گرفت، آسيب شناسي در موضوع رانندگي و حوادث رانندگي بوده است. پس از برگزاري جلسات متعدد اين قانون بررسي، اصلاح و اجرا شد. تا شهريور ماه سال ۸۷ ، حدود ۵۰ هزار راننده در زندانها به سر ميبردند و اگر امروز اين قانون اجرا نمي شد بايد شاهد حضور بيش از ۲۰۰ هزار راننده در زندانها مي بوديم. بيش از ۵۰ درصد رانندگان زنداني فاقد گواهينامه و بيش از ۸۰ درصد آنها نيز فاقد بيمه نامه بودند.
وي افزود: با اجراي اين قانون از ورود روزانه ۵۷ راننده به زندان جلوگيري شد و اكنون حداكثر هزار زنداني در رابطه با تصادفات رانندگي در زندانهاي كشور به سر مي برند.
مدیرعامل ستاد ديه كشور تصریح کرد: با این حال شرايط به گونه اي است كه آمار زندانيان حوادث كارگاهي در حال افزايش است. از بابت مهريه و نفقه نيز تعدادي زنداني در زندانهاي كشور وجود دارد اما زندانيان تعهدات مالي بالاترين رقم را دارند

گفتنی است در ادامه این نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز نیز ضمن برسری وضعیت زندانیان جرایم غیر عمد مرکز استان، برای تخصیص اعتبار و جلب کمکهائی بمنظور آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد استان قول مساعدت و همکاری دادند.

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی