جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

دیدار مدیر نمایندگی ستاد دیه با شیوخ عرب

در راستای پیگیری وضعیت مددجویان جرائم غیرعمد مدیر نمایندگی ستاد دیه با شیوخ عرب دیدار نمود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه ، حجت الاسلام هاشم نیا در این دیدار با اشاره به اهمیت و آثار و برکات عفو در زندگی اجتماعی گفت: از جمله مواردی که شخصیت انسانی را به مکارم اخلاقی نزدیک می کند و اوج اخلاق شخص را به نمایش می گذارد عفو و گذشت از لغزشهای دیگران و خودداری از مجازات و تنیه است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه با اشاره به نقش ریش سفیدان در حل و فصل مسائل و برقراری صلح و دوستی بین طوایف و افراد مورد اختلاف گفت : صلح و سازش در جامعه کار خیر است و نباید منتظر دعوت باشیم که بین دو نفر ، دو ایل یا طایفه صلح و سازش ایجاد کنیم بلکه خودمان باید در این امر خداپسندانه پیش قدم شویم و اقدام به صلح و سازش نماییم . در مناطقی مانند استان خوزستان که هنوز آداب و رسوم قومی و محلی در جامعه حاکم و جاری می باشد نقش بزرگان و ریش سفیدان در حل و فصل مسائل و مشکلات بسیار موثر می باشد.

حجت الاسلام هاشم نیا در خاتمه افزود: با توجه به آنکه اکثر جرائم غیرعمدی ناشی از فقر فرهنگی و اقتصادی در جامعه بوده و افراد با عدم آگاهی و اطلاع پراکنده از قوانین گرفتار محکومیت زندان می شوند که در مقوله فرهنگی و آگاهی از قوانین بزرگان طوایف می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

 

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی