جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

آزادی یک زندانی غیرعمد سنی پس از دو سال و نیم از زندان

محمد که در ابتدای دوره سربازی بدنبال انجام وظایف محوله راهی زندان شده بود با تلاش ستاد دیه و حمایت خیرین از زندان آزاد گردید.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه، مددجو هنگامی که در تاریکی شب در بالای برجک پادگان مشغول نگهبانی بوده شخصی را در حال عبور از پادگان می بیند و به او دستور ایست می دهد . هرچند مقتول که لباس شخصی به تن داشته از سربازان وظیفه پادگان بوده بدون توجه به اخطار محمد به راه خود ادامه می دهد و به ایست های محمد توجهی نشان نمی دهد تا اینکه با شلیک یک تیر هوایی سر جایش خشک می شود.

در حالی که صدای تیر هوایی چند تن دیگر از سربازان را به آنجا کشانده بود و محمد برای انجام بازرسی بدنی سعید را روی زمین خوابانده بود اما سعید که از شرایط تحمیل شده به خود ناراضی بود برای اینکه پاسخ محمد را داده باشد از حالت خیز به سمت محمد قد علم می کند و هنگامی که محمد قصد فاصله گرفتن از سعید را داشته در حالی که اسلحه در حالت مسلح بوده شلیک گلوله حادثه می آفریند.

هرچند غیرعمد بودن این قتل از همان ابتدا در دادگاه محرز گردید اما محمد به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه تعین شده از ابتدای سال 93 روانه زندان گردید. در نهایت با پیگیری های ستاد دیه استان و حمایت خیرین  پس از دوسال و نیم از بند حبس رهایی یافت.

حجت الاسلام هاشم نیا مدیرنمایندگی ستاد دیه استان خوزستان در ارتباط با این پرونده گفت: با  همکاری و گذشت بیست درصدی اولیاء دم و همچنین آورده خانواده مددجو و با کمکهای  سبز خیرین سرانجام زمینه آزادی این جوان در بند فراهم گردید.

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی