جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

گلریزان آزادسازی ۷۲ زندانی نیازمند جرایم غیرعمد استان خوزستان

در آیینی با حضور رئیس کل دادگستری استان خوزستان آیین آزادسازی ۷۲ زندانی غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه، مراسم آزادسازی ۷۲ محکوم مالی غیرکلاهبرداری با حضور حجت الاسلام صادق مرادی رییس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان، حجت الاسلام هاشم نیا مدیرعامل ستاد دیه خوزستان، مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان، سرهنگ حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) ،علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان، محمود یارعلی زاده نایب رییس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین و سایر مسئولان در زندان مرکزی شهرستان اهواز برگزار گردید.
حجت الاسلام هاشم نیا مدیر نمایندگی ستاد دیه با خوش آمدگویی به حاضران در این مراسم با اشاره به اینکه با مشارکت شرکت فولاد خوزستان و شرکت فولاد اکسین زمینه آزادی ۷۲ زندانی جرائم غیرعمد فراهم گردید گفت: این افراد با مجموع بدهی ۵۵۰ میلیارد ریالی خوددر بند حبس بسر میبردند که طی برگزاری جلسات صلح و سازش مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و مبلغ ۳۷۶ میلیارد ریال اعسار ، مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط شرکت فولاد خوزستان ،مبلغ ۳ میلیارد ریال توسط شرکت فولاد اکسین و مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط ستاد دیه استان خوزستان پرداخت گردید. وی گفت: جشن گلریزان در این استان نه تنها به منظور دستگیری از یک مستمند در بند بلکه بیشتر با هدف فرهنگسازی و نهادینه کردن برخی از قوانین و مقرراتی برگزار میشود که بسیاری از همشهریان و هموطنان ما را راهی حبس کرده و می کند.
وی به عواقب زندانی شدن این افراد و مشکلاتی که در ادامه برای خانواده های آنان پیش می اید پرداخت و افزود: حبس کسانی که به دلیل جرایم غیرعمد راهی زندان شده اند و تنها به این دلیل که استطاعت مالی ندارند کمک به ازادسازی این زندانیان حداقل فشارها و سختی های تحمیل شده بر خانواده آنان را کم می کند و هنگامی که یک زندانی جرایم غیرعمد توسط خیرین آزاد میشود نباید بگوییم یک نفر مشکلاتش برطرف شده بلکه باید بگوییم یک خانواده از فروپاشی نجات یافته است.
حجت الاسلام صادق مرادی رییس کل دادگستری استان خوزستان در آیین آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد اظهار داشت: دو شرکت بزرگ فولاد خوزستان و فولاد اکسین در کنار تولید پایدار محصولات فولادی با برداشتن گامی موثر در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری، در کشور خوش درخشیدند.
وی افزود: شرکت فولاد خوزستان در کنار تامین نیاز کارکنان خود، در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک رسانی به شهروندان  استان خوزستان، اقدامات چشم گیری را انجام داده است. مرادی در ادامه گفت: شاید برای کسانی سوال پیش بیاید که چرا این شرکت برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اقدام نموده است. در واقع برای حفظ امنیت استان خوزستان، سازمان ها و شرکت ها باید به میدان بیایند و با وجود امنیت چرخه اقتصادی شرکت ها به طور منظم به کار خود ادامه خواهد داد.
رییس کل دادگستری استان خوزستان خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) می فرماید: اگر کسی به بندگان نیکی نماید، خداوند متعال به او جزای خیر خواهد داد. همچنین هیچ لذتی بالاتر از دستگیری از برادر مومن و دینی نیست. وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری نمود که خداوند متعال توفیق کمک رسانی و دست گرفتن از بندگان نیازمند و مستحق را به همگان عطا نماید.
مدیرعامل فولاد خوزستان در این مراسم اظهار داشت: شرکت های فولاد خوزستان و فولاد اکسین افتخار دارند که در کنار سنگر تولید، در حوزه خدمت‌ رسانی به مردم حضور فعال داشته باشند.
وی با اشاره به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری گفت: بزرگ ترین راه مبارزه با دشمنان خدمت به مردم است. 
محمدی افزود: تمام تلاش ما در شرکت‌های صنعتی و فولادی استان خوزستان کمک رسانی به مردم در کنار مباحث اقتصادی و تولید است.
وی افزود: با کمک دستگاه قضایی، آماده راه اندازی واحدهای تعطیل شده در استان هستیم و این مجموعه برای اشتغال آزادشدگان جرائم غیر عمد بنا بر تبحر و تخصص‌ هایی که دارند، اعلام آمادگی می نماید.
در پایان مراسم این زندانیان به صورت نمادین با دریافت هدایایی چون یک جلد کلام الله مجید و یک شاخه گل از زندان آزاد و به اغوش جامعه بازگشتند.

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی