جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
img8.jpg
img8.jpg
قبلی
بعدی

مروری بر جشن گلریزان ستاد دیه خوزستان در سال ۹۳-گزارش شماره 2

جشن گلریزان ستاد دیه استان خوزستان در ماه رمضان المبارک سال 1393 در محل سالن اجتماتعات شرکت ساب خوزستان برگذار شد.

جش گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد که در سالن آمفی تأتر سازمان آب و برق برگزار شد خیرین اهوازی مبلغ هشت میلیارد ریال برای انجام این کار حسنه کمک کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان ، جشن گلزیزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با حضور معاونین استاندار، فرمانداراهواز ، مدیرکل زندانهای استان و جمعی از خیرین شهرستان اهواز در سالن آمفی تأتر سازمان آب و برق استان برگزار شد.
رسول صخراوی مدیرعامل ستاد دیه استان با بیان اینکه در حال حاضر 251 زندانی جرایم غیر عمد در زندانهای استان وجود دارد گفت : از این تعداد زندانی 124 نفر آنان برای دیه ، 82 نفر به دلیل صدور چک و 33 نفر به خاطر پرداخت نکردن مهریه و 12 نفر به علت عدم توانایی در پرداخت نفقه است .
صخراوی افزود: برای آزادی همه زندانیان جرایم غیر عمد 70 میلیارد ریال مورد نیاز است که امیدواریم با تداوم کمک خیرین استان همه زندانیان بتوانند به آغوش گرم خانواده بازگردند
معاون استاندار
از حضور همه حضار محترم تشکر می کنم که دعوت ما را پذیرفتند و در این جمع حاضر شدند و بی دریغ کمک های خودشان را نثار کردند .
در ادامه این مراسم خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت : ا اگر از ذاویه مسئولیت اجتماعی به این موضوع نگاه کنیم می بینیم که می بایست این تلاش را داشته باشیم بسیاری از این مسائل که وجود دارد و این مشکلاتی که هست بخش مهمی از آن واقعاً به همه ما برمی گردد و هیچ کدام از ماها نمی توانیم بگوییم در مقابل این مسائل بی مسئولیتیم ، اگر ما الان 14000 نفر زندانی در استان داریم محصول شرایطی است که ما در آن زندگی می کنیم و ممکن است خود ما در آن هم سهم داشته باشیم
در به وجود آوردن این شرایط واقعاً ما نمی توانیم بگویی همه اینها که در زندان هستند، درسته شاید اختیاراً کارهایی را کرده باشند جرایمی را مرتکب ده باشند ولی بلاخره این شرایط ممکن است آنها را وادار کرده باشد به این مسائل .
در بازدید از زندانها مخصوصاً که تعداد زیادی از آنها قشر جوان هستند افرادی هستند که در سنین پایین وارد زندان زندانها شدند اینها ذنگران گننده است و مسئولیت های ما را خیلی سنگین تر می کند .
داخل زندانها زندانیان ممکن است شخصیت هاشون به نحو دیگری بخواهد رشد کند و مشکلات جدید ایجاد بشود و وقتی داخل اجتماع بر می گردد حتی آدم های حرفه ای شده باشند باید تلاش بکنیم که واقعاً زندانهارا خالی بکنیم با کمک کردن و توجه و ایفای وظایف و مسئولیت ها ی اجتماعمون شاید بتوانیم تا حدودی کمک بکنیم به بهبود شرایط اجتماعی فرهنکیمون که انشاء الله کمتر شاهد چنین مسائلی باشیم.
از آن دسته زندانیانی که بصورت غیر عمد مشکلاتی برای آنها پیش آماده جای خود دارد واقعاً شاید حقشون نباشد برای یک غفلت در زندان بماند و پشت سرش مشکلاتی برای خانواد آنها از نظر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد .
من تشکر میکنم از حضور همه شما و ازدوستان عزیزمان در ستاد دیه استان و اداره کل زندانها که تلاش می کنند شرایط استخلاس این زندانیان فراهم بشود.
گفتنی است در جشن های گلزیزان شهرستان های استان شهرستان ماهشهر 300 میلیون تومان ، آبادان 123، رامهرمز 100 ، شوشتر 79 و مسجدسلیمان 25 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک کردند

مارا در شبکه ای اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

قبلی
بعدی
قبلی
بعدی